آشنایی با موضوع

لندست(به انگلیسی: Landsat) نام یکسری از ماهواره‌هایی است که برای جمع‌آوری اطلاعات از منابع زمینی در یک چهارچوب منظم و سیستماتیک طراحی شده است. از اطلاعات این ماهواره می‌توان در تعیین کاربری اراضی، اکتشافات زمین‌شناسی/ کانی شناسی، مدیریت جنگلداری و کشاورزی و کارتوگرافی استفاده نمود. لندست شامل تصاویری از آرشیو زمین است. این برنامه باعث می شود پیوستگی را حفظ کند و به همین خاطر لندست ۸ LDCM (Landsat data continuity mission) نامیده می شود. تصاویر لندست شاید اکنون ارزش کمی داشته باشند اما در ۱۰۰ سال آینده بسیار پر ارزش خواهند بود. امروزه شما می توانید تصاویر را از سال ۱۹۷۲ دریافت کنید. تا کنون ۸ ماهواره به فضا پرتاب شد که یکی از آنها در مدار قرار نگرفت. لندست ۹ در سال ۲۰۲۳ پرتاب می شود. این برنامه با پرتاب لندست یک در سال ۱۹۷۲ شروع شد که نام آن از ماهواره تکنولوژی منابع زمین به لندست تغییر کرد. لندست به تدریج تعداد باندها و کیفیت آنها را افزایش داد. از لندست ۱ تا ۳ باندها شامل ۴ باند مولتی اسپکترال با کیفیت ۶۰ متر بود. اما با گذشت زمان کیفیت و رزولوشن مکانی و طیفی بهتری پیدا کرد. لندست ۸ تصاویر را در ۱۱ باند از ۱۵ متر تا ۱۰۰ متر جمع آوری می کند. ماهواره های لندست که توسط سازمان ملی هوانوردی و فضا نوردی آمریکا (ناسا) طراحی و در مدار زمین قرار گرفته‌اند؛‌شامل چند نسل هستند. ماهواره های لندست از سال ۱۹۷۲ میلادی شروع به اخذ تصویر از سطح زمین نموده که این تصاویر با کیفیت بالا و به صورت چند طیفی می باشند. با توجه به چندین دهه تصویربرداری ماهواره های لندست، میلیونها تصویر با پوشش جهانی در آرشیو موجود می باشد. ماهواره های لندست ۲،۱ و ۳ را ماهواره های نسل اول و ماهواره های ۴ و ۵ را ماهواره های نسل دوم می گویند. لندست ۱ و ۲ و۳ دارای سنجنده های MSS و RBV بودند. لندست ۴ و ۵ به ترتیب در سالهای ۱۹۸۲ و ۱۹۸۲ پرتاب شدند و دارای سنجنده هایTM و MSS بودند. نسل سوم این ماهواره ها با پرتاب لندست ۷ در ۱۵ آوریل ۱۹۹۹ با مجهز شدن به سنجنده‌ای بنام نقشه بردار موضوعی پیشرفته (ETM+) ادامه یافت. نسل جدید سری ماهواره های لندست؛ ماهواره لندست ۸ می باشد که در تاریخ ۱۱فوریه ۲۰۱۳ پرتاب شده است. این هشتمین ماهواره از سری ماهواره های لندست، و هفتمین ماهواره ای است که با موفقیت در مدار قرار گرفته است. این ماهواره که در اصل (LDCM) نامیده می شود، محصول همکاری بین ناسا و سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) است.
در این صفحه تعداد 827 مقاله تخصصی درباره لندست که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI لندست (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: لندست; Change detection; Agricultural land abandonment; Landsat; Land-use change; Land-cover probability; Segmentation; LandTrendr; Trajectory-based approach; Europe; Caucasus;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: لندست; Landsat; Time series; Breakpoint regression; Environmental water; Environmental flows; Murray-Darling Basin; Floodplain; Hydroclimatic variability; Semi-arid; River basin; Rainfall; Top down statistical modeling;