آشنایی با موضوع

آلومیناید تیتانیوم Titanium aluminide ترکیب بین فلزی است که از ترکیب عناصر بین فلزی مختلف به دست می‌آیند. آلومیناید تیتانیوم دارای وزن سبک وزن بوده و دمای ذوب آن (۳۷۴۰درجه فارنهایت)۲۰۶۰ درجه سانتی گراد است و در دماهای بالاتری نسبت به سوپر آلیاژهای پایه نیکل می تواند کار کند. اما چقرمگی شکست پایین و مقاوت در برابر اکسیداسیون ضعیفی در دماهای بالا دارد. ترکیبات آلومینایدهای تیتانیوم به این دلیل که ویژگی های حرارتی آلیاژهای پایه تیتانیوم را توسعه داده اند، جذابیت فراوانی دارند. با وجود داکتیلیته کمتر این دسته از مواد نسبت به آلیاژهای متداول پایه تیتانیوم، این ترکیبات گپ و خلأ موجود در قابلیت عملکردی مواد سبک وزن در محدوده دمایی 500 تا 700 درجه سانتی گراد را پر کرده اند. آلیاژهای آلومیناید تیتانیوم براساس فازهای بین فلزی γ (tial) و α2 (ti3al) به عنوان موادی که از پتانسیل بالایی برای برآوردن نیازهای طراحی پیشرفته برای سیستم های تبدیل انرژی، که براساس دماهای سرویس دهی بالاتر، وزن های سبکتر و سرعت های عملیاتی بالاتر صورت می گیرند، شناخته می شوند. ترکیبات بین فلزی آلومیناید تیتانیوم براساس خواص مکانیکی خود می توانند در محدوده وسیعی از قطعات در صنعت خودرو سازی، صنایع هوافضا، توربین های نیروگاه برق و موتورهای توربین گازی استفاده شوند.
در این صفحه تعداد 301 مقاله تخصصی درباره آلومیناید تیتانیوم که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آلومیناید تیتانیوم (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آلومیناید تیتانیوم; Titanium aluminides; Constitution; Microstructures; Deformation; Dislocations; Twinning; Fracture; Modeling; Continuum mechanics; Thermodynamics; Deformation structures; Deformation twins; Phase transformation kinetics;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آلومیناید تیتانیوم; Titanium aluminides; Internal stresses; Strain accommodation; Stress relaxation experiments; High-resolution electron microscopy;