آشنایی با موضوع

در محیط زیست، باکتری ها در جوامع پیچیده چندگونه زندگی می کنند. این جوامع در مقیاس از مولکول های چندسلولی تا میلیاردها یا تریلیون سلول در دستگاه گوارش حیوانات وجود دارد. پویایی جوامع باکتری توسط تعاملات دوگانه که بین گونه های مختلف در جامعه رخ می دهد تعیین می شود. اگر چه تعاملات بین چندین سلول در یک زمان اتفاق می افتد، نتایج این تغییرات دارای تأثیراتی است که در نهایت بر جهان ماکروسکوپی، از جمله سلامت ارگانیزم های میزبان تاثیر می گذارد. همه ی ما باکتری ها را موجودت میکروسکوپی تنهایی می دانیم. این سخن یک زیست شناس Kevin Griffith است که بر روی این موضوع مطالعات بسیاری داشته است. با این وجود، اخیراً دانشمندان به نتایجی دست یافته اند که نشان می دهد باکتری ها در گروه های مختلف نشانه های ارتباطی معینی از خود نشان می دهند. هر باکتری هنگامی که در یک جامعه ی باکتریایی قرار می گیرد سیگنال های مختفی را منتشر می کند. این سیگنال ها، شیمیایی هستد.
در این صفحه تعداد 491 مقاله تخصصی درباره جامعه باکتریایی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI جامعه باکتریایی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: جامعه باکتریایی; Soil aggregate respiration; Soil total porosity; Soil pH; Bacterial community; Fungal community; High-throughput sequencing;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: جامعه باکتریایی; Bacterial community; Maize rhizosphere; Phylogenetic affiliation; Functional diversity; Phosphate solubilization; Bio-fertilizer;