آشنایی با موضوع

هماتولوژی یا خون شناسی به معنی یاخته های خونی، انعقاد خون، فرآیند خون سازی می باشد و هدف اصلی آن تشخیص و درمان بیماری های خونی می باشد. تشخیص بیماری های خونی به شناخت کامل اجزای خون و فرآورده های آن بستگی دارد. این علم جهت شیمی درمانی و دیالیز اهمیت زیادی دارد که با استفاده از ان بیماری های خونی تشخیص داده می شود و فرآورده های خوبی آماده می گردد و جهت درمان بیماری از آن استفاده می گردد. هماتولوژی به بررسی مقدار و ساختمان و عمل سلول های خونی، پیش سازهای سلول های خونی در مغز استخوان، ساختارهای شیمیایی پلاسما و عمل پلاکت ها و پروتئین های سیستم انعقادی می پردازد. در این بخش، نمونه خون بیماران از نظر شمارش گلبول های سفید، قرمز، هم چنین میزان پلاکت ها و نیز شمارش بیش از حد گلبول های سفید برای تشخیص بیماری کم خونی یا آنمی و سرطان های خون توسط دستگاه سلول شمار خودکار انجام می گردد و بررسی میکروسکوپی سلول ها مورد سنجش قرار می گیرد. آزمایش خون یا CBC مخفف شمارش کامل خون می باشد. و از اصلی ترین آزمایشات جهت تشخیص بسیاری از بیماری ها می باشد. انواع آزمایشات خون شامل HDL / LDL / CA / K / NA / BUN / CR / PTT / PLT / HCT / CBC / BS / HB / FBS، آزمایش ادرار شامل UC و UA، آزمایش مدفوع، آزمایش مغز نخاع، آزمایش خلط، آزمایش کشت تراشه. هماتولوژی حیطه بسیار مهم در شیمی درمانی و دیالیز را برعهده دارد،این موارد را می توان جز نیاز های اصلی هر جامعه دانست. هدف اصلی در ایجاد دوره های خون شناسی آزمایشگاهی و همچنین بانک خون تربیت کردن افرادی است که می توانند با کمک علم و تکنیک های خون شناسی مهارت های کافی را در جهت کارهای آزمایشگاهی برای کمک به تشخیص و درمان بیماری های خونی انجام دهند. متخصصین در رشته هماتولوژی در تلاش بر این امر هستند که بتوانند تمام بیماری های های خونی را تشخیص دهند و همینطور با کمک فراورده های خونی انواع بیماری های را درمان کنند. در رابطه با بازار کار رشته هماتولوژی می توان گفت این افراد می توانند در آزمایشگاه های مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین امور مربوط به بیماری های خونی خدمات را ارائه دهند. این افراد نیز به دلیل تسلط کافی بر مباحث علمی و تئوری خون شناسی می توانند در تمامی مراکزآموزشی به تدریس واحد های آموزشی و تئوری بپردازند.
در این صفحه تعداد 412 مقاله تخصصی درباره هماتولوژی، خون شناسی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI هماتولوژی، خون شناسی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هماتولوژی، خون شناسی; Idiopathic immune mediated hemolytic anemia; Thromboembolism; Disseminated intravascular coagulation; Hematology; Canine thrombocytes;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: هماتولوژی، خون شناسی; Thrombotic microangiopathy (TMA); multidisciplinary team; complement-mediated hemolytic uremic syndrome (CM-HUS); thrombotic thrombocytopenic purpura (TTP); clinical care; rare disorder; translational research; nephrology; hematology;