آشنایی با موضوع

فنانترولین Phenanthroline با فرمول شیمیایی C۱۲H۸N۲ یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن ۱۸۰٫۲۱ g/mol می باشد. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای بی رنگ است. فنانترولین یک ترکیب آلی هتروسیکلیک به شمار می رود. فناترولین جامدی که قابلیت حل شدن در حلال های آبی را دارد. این ترکیب آلی به عنوان یک لیگاند در کمپلکس شیمیایی به کار گرفته می شود به این علت که کمپلکس های قوی با اکثر یون های فلزی به وجود می آورد. از آنجا که ترکیب فنانترولین به عنوان یک شناساگر آهن در علم شیمی کاربرد دارد و از نظر بیولوژیکی دارای خاصیت مهاری بر بلوغ اسپرم می باشد. اثرات استخلاف جدیدی از این ترکیب بر روند اسپرماتوژنز مورد آزمایش قرار گرفت. تاکنون تأثیر مشتقات مختلفی از فنانترولین ها بر حیات اسپرم مورد بررسی قرار گرفته، که بیانگر تضعیف بلوغ اسپرم در اثر استفاده از این ترکیبات بوده است. سنتز فنانترولین: فنانترولین ممکن است از طریق دو واکنش متوالی Skraup گلیسرول با o – فنیلن دی آمین آماده شود که تحت کاتالیز سولفوریک اسید و یک عامل اکسید کننده واقع می شود که از گذشته اسید آرسنیک آبی یا نیترو بنزن بوده است. دهیدراسیون گلیسرول سبب شکل گیری آکرولین شده که با آمین به دنبال یک فرآیند حلقوی شدن چگالیده می شود. کمپلکس شیمیایی فنانترولین: در رابطه با ویژگی های کمپلکس شیمیایی آن، فنانترولین همانند با با 2،2′-bipyridine است ولی اتصال محکم تری با فلزات شکل داده است از آن جایی که کی لیت کردن اهدا کننده های نیتروژنی از پیش سازماندهی شده است.
در این صفحه تعداد 245 مقاله تخصصی درباره فنانترولین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI فنانترولین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فنانترولین; Phen; 5-substituted phenanthroline(s); Phen-Ni; 5-substituted phenanthroline and Ni2+ complexes; G4 ligands; G-quadruplex ligands; CD; circular dichroism; ESI; electrospray ionization; FID; fluorescent intercalator displacement; TRAP; telomeric repeat amp