آشنایی با موضوع

گاز سنتز(Syngas) به مخلوط های گازی اطلاق می شود که محتوی منوکسیدکربن و هیدروژن به نسبت های مختلف باشند. هیدروژن و منوکسیدکربن دو ماده مهم در صنایع شیمیایی محسوب شده و دارای مصارف و کاربردهای فراوانی می باشند. منوکسیدکربن در تولید رنگ ها، پلاستیک ها، فوم ها، حشره کش ها، علف کش ها، اسیدها و به کار می رود. از جمله مصارف هیدروژن نیز می توان به تولید آمونیاک، هیدروژناسیون و هیدروکراکینگ اشاره نمود. اصطلاح گاز سنتز به مخلوط های گازی اطلاق می شود که محتوی منوکسیدکربن و هیدروژن به نسبت های مختلف باشند. هیدروژن و منوکسیدکربن دو ماده مهم در صنایع شیمیایی محسوب شده و دارای مصارف و کاربردهای فراوانی می باشند. منوکسیدکربن در تولید رنگ ها، پلاستیک ها، فوم ها، حشره کش ها، علف کش ها، اسیدها به کار می رود. از جمله مصارف هیدروژن نیز می توان به تولید آمونیاک، هیدروژناسیون و هیدروکراکینگ اشاره نمود. گاز سنتز ماده اولیه بسیار با ارزشی جهت تولید مواد متنوع شیمیایی می باشد. با استفاده از این گاز و فرایندهای مختلف، می توان مواد متنوع شیمیایی را تولید نمود که بسته به روش تولید آن نسبت های مختلف هیدروژن به منوکسیدکربن به دست می آید. همچنین در موارد مصرف در صنعت، بسته به فرایندی که گاز در آن مورد استفاده قرار می گیرد، نسبت های مختلف لازم است. موارد مصرف گاز سنتز عمده موارد مصرف گاز سنتز به شرح ذیل است: از آنجایی که متانول به مقدار زیاد در سنتز استیک اسید مصرف می شود، اهمیت فراوانی در صنعت دارد. در این نوع واکنش ها از اولفین ها با استفاده از گاز سنتز، آلدئید تولید می شود. این واکنش اکسو سنتز نیز نامیده می شود. در این فرایند گاز سنتز به مولکول های بنزینی در گستره تبدیل می شود. در اصل این واکنش اولیگومریزاسیون منوکیسدکربن به وسیله هیدروژن جهت تشکیل محصولات آلی می باشد. جهت احیای سنگ آهن به دست آمده از معادن، از گاز سنتز استفاده می شود در این فرایند آهن یا پودر آن به وسیله احیای مستقیم کانی های آهن به دست می آیند. از جمله دیگر مصارف گاز سنتز، می توان به تهیه الکل های سنگین، دی متیل اتر، استرها، کتون ها، هیدروکربورها و غیره اشاره کرد. روش های تهیه گاز سنتز این روش، اولین روش تولید گاز سنتز است که در آن گاز سنتز توسط گازی شکل کردن کک از ذغال سنگ در دماهای پایین به وسیله هوا و بخار آب به دست می آید: این فرایند غیر کاتالیستی بوده و نسبت تولیدی توسط آن کم، و در حدود 1 است. با توجه به وجود مواد متنوع در ذغال سنگ، گاز سنتز تولیدی از این روش نیازمند واکنش ها و خالص سازی هایی جهت تولید گاز سنتز با خلوص بالا می باشد.
در این صفحه تعداد 1395 مقاله تخصصی درباره گاز سنتز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI گاز سنتز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: گاز سنتز; CF; conversion factor; COG; coke oven gas; LDA; laser Doppler anemometry; LHV; low heating value; RF; reburning fuel; SL; laminar flame speed; TA; adiabatic flame temperature; TSUB; substrates temperature; ZVC; zonal volumetric combustion; λp; excess rat
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: گاز سنتز; ATR; Autothermal reforming; CCS; Carbon capture and storage; GHG; Greenhouse gas; HHV; Higher heating value; POX; Partial oxidation; SMR; Steam methane reforming; Syngas; Synthesis gas; Hydrogen production; Supply chain emissions; Greenhouse gas emissions