آشنایی با موضوع

تیتانات زیرکونات سرب با فرمول شیمیایی (سرب[زیرکونیمxتیتانیم1-x]O۳ 0≤x≤1) یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۵۹۴۵۲ است. که جرم مولی آن 303. 065 to 346. 4222 g/mol می‌باشد. زیرکونات تیتانات سرب (pzt) یک محلول جامد فروالکتریک و پیزوالکتریک کاملا شناخته شده با قطبش دایمی، گذردهی دی الکتریک و ضریب پیزوالکتریک بالا است. بررسیهای آنالیز انرژی پخشان اشعه ایکس (edx) نیز نشان داد که نانولوله های تولید شده دارای ترکیب pzt هستند. وجود خواص پیزوالکتریک برای سرامیکهایی چون تیتانات زیرکونات سرب(PZT) سبب کاربردهای فراوان آن‌ها در حوزه‌های الکترونیک، مهندسی پزشکی، ترموالکتریک و مکاترونیک شده است. اگرچه سرامیک‌های PZT خواص الکتریکی فوق‌العاده‌ای دارند، اما از خواص مکانیکی چون استحکام و چقرمگی شکست پایین برخوردارند و برای مصرف در کاربردهای با تنش‌های بالا دچار مشکل می‌شوند، به همین دلیل از افزودنی‌هایی چون Ag، Pt، MgO، ZrO2، Al2O3 و ZnO به عنوان فاز تقویت کننده استفاده می‌شود تا خواص مکانیکی بهبود یابد هرچند ممکن است خواص الکتریکی کاهش یابد. در سال های اخیر ایجاد و بکارگیری لایه نازک تیتانات زیر کونات سرب برروی زیرلایه های مختلف به خاطر پتانسیل بالای کاربرد آن در سیستم های میکروالکترومکانیکی(mems) موضوع بسیار قابل توجهی بوده است. با افزودن ZnO و Al2O3 به PZT خواص دی‌الکتریک چون ثابت دی‌الکتریک و خواص پیزوالکتریک مانند ضریب بار پیزوالکتریک و فاکتور الکترومکانیکی کاهش یافته و تانژانت اتلاف افزایش می‌یابد. این ماده هنگامی که دچار تغییر شکل مکانیکی شود، الکتریسیته تولید می کند. لایه های نازکی از تیتانات زیرکونات سرب به همراه مداربندی الکترونیکی و باتری های مقیاس میلیمتری، بر روی بسترهای پلاستیکی انعطاف پذیر (پلی آمید) قرار گرفت تا قطعاتی ساخته شود که توانایی تولید و ذخیره سازی انرژی الکتریکی را داشته باشد. با کاشت یکی از این قطعات روی یک سطح متحرک مانند ماهیچه قلب، قطعه توانست توان الکتریکی کافی برای کاربرد احتمالی در قطعات بیوپزشکی مانند دستگاه تنظیم ضربان قلب و سنسورهای بیومتریک را تولید کند. قطعات انعطاف پذیر PZT، نویدبخش دوام مکانیکی مناسب و همچنین پایداری بالا در محیط های بیولوژیکی می باشند.
در این صفحه تعداد 305 مقاله تخصصی درباره تیتانات زیرکونات سرب که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده تیتانات زیرکونات سرب
مقالات ISI تیتانات زیرکونات سرب (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.