آشنایی با موضوع

قطبش اسپینی درجه‌ای از اسپین است به این معنی که تکانه زاویه‌ای ذاتی ذرات بنیادی با یک جهت داده شه هم جهت می‌شوند. این ویژگی ممکن است مربوط به اسپین باشد، ازین رو گشتاور مغناطیسی الکترون های رسانش در فلزات فرومغناطیس مانند آهن منجر به جریان spin-polarized می‌شود. آن را ممکن است اشاره به (استاتیک) امواج اسپینی داشته باشد، همبستگی ترجیحی جهت گیری اسپین با شبکه منظم (نیمه هادی یا عایق). الکترون ها دارای یکی از دو مقدار اسپین ½+ یا ½- هستند؛ بنابراین در صورتی که تعداد الکترون های با اسپین مثبت با تعداد الکترون های با اسپین منفی، برابر باشد، اسپین کل صفر می‌شود. اما همیشه تعداد الکترون‌های با اسپین مخالف، برابر نبوده و در نتیجه اسپین کل، صفر نیست که به آن، قطبش اسپین می‌گویند. ویژگی های مغناطیسی جالب در موادی نظیر آهن، ناشی از قطبش اسپین است. اگرچه در استفاده از گسیل نوری و قطبش اسپین الکترون های گسیل شده، پیشرفت های چشمگیری رخ داده، اما در مورد مقیاس زمانی چنین فرایندهایی، هنوز نادانسته های زیادی وجود دارد. محققان نشان دادند که در مدت گسیل نوری، قطبش اسپینی الکترون های گسیل شده می‌تواند به تأخیرهای زمانی اتوثانیه‌‌ای مربوط باشد. قطبش اسپینی کامل می‌تواند در حضور میدان الکتریکی ناهمگن و میدان تبادلی اتفاق بیفتد و نانو نوار می‌تواند به عنوان اسپین فیلتر کامل عمل کند. راستای اسپین الکترون‌های عبوری می‌تواند به آسانی بوسیله معکوس کردن راستای میدان الکتریکی در لبه‌های نانو نوار تغییر داده شود. همچنین در این مورد، راستای قطبش اسپینی می‌تواند با تغییر دادن انرژی فرمی الکترون تنظیم شود. قطبش اسپینی همچنین برای اسپینترونیک، شاخه‌ای از الکترونیک، مغناطیسی نیمه هادی‌ها مهم است.
در این صفحه تعداد 300 مقاله تخصصی درباره قطبش اسپینی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI قطبش اسپینی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: قطبش اسپینی; Graphene nanoribbon; Spin dependent transport; Ferromagnetic layer; Rashba interaction; Spin polarization; Transmission probability;