آشنایی با موضوع

کاربیدهای سمانته Cemented carbide گروهی از مواد بسیار سخت و مقاوم به سایش هستند که از طریق فرآیند متالورژی پودر، تولید می‌شوند. تحقیقات جدی در راستای تولید کاربیدهای سمانته در آلمان در اوایل دهه 1920 توسط کارل شروتر انجام شد. وی‌منوکاربید تنگستن با 6/13 درصد کربن را بعنوان جزء سخت در اولین ثبت اختراع خود، بکار برد. نسبت تنگستن و کربن در این ترکیب بصورت موازنه شده بود. مقدار آهن بعنوان اتصال‌دهنده در این کاربید، حداکثر 10 درصد بود. وی در فرآیندی که ابداع کرد، در مورد فشرده‌سازی و زینتز کردن در دماهای نزدیک به نقطه ذوب ماده اتصال دهنده بحث کرده بود. در دومین ثبت اختراع شروتر، فلز اتصال‌دهنده کبالت (تا 20 درصد وزنی) بود که هنور هم مهمترین عنصر در تولید کاربیدهای سمانته است. به علاوه، هنوز هم روشی که برای زینتر کردن توسط شروتر ابداع شد، بطور گسترده‌ای برای تولید کاربید سمانته بکار می‌رود. کاربیدهای سمانته ابتدا برای ساخت قالبهای کشش جهت تولید سیم‌های تنگستن بکار رفته است. ضمنا بدلیل سختی و مقاوم به سایش زیاد این مواد نسبت به فولادهای ابزار تندبر برای ماشین کاری مناسب‌تر می‌باشند. امروزه از کاربیدهای سمانته برای برشکاری فلزات، برش سنگهای معدنی، سوراخکهای سنگها، ابزار شکل دادن فلزات، قطعات مقاوم به سایش و نیز تولید مواد ریز ساینده استفاده می شود. اگرچه سرمت های کاربید تنگستن- کبالت مهم ترین نوع تجاری کاربیدهای سمانته کاربید تنگستن هستند اما دارای معایب و محدودیت‌هایی هستند که زمینه تحقیقات بسیاری را فراهم آورده است. بیشتر تحقیقات در دو راستای جایگزین کردن کبالت به‌طور کامل یا جزئی با یک بایندر دیگر، جایگزین کردن کاربیدتنگستن به‌وسیله فاز کاربیدی سخت تر و ریز دانه کردن فاز کاربیدی، جهت گیری شده است.
در این صفحه تعداد 213 مقاله تخصصی درباره کاربید سمانته که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کاربید سمانته (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کاربید سمانته; Cemented carbides; Nanoindentation; Massive indentation; Statistical method; Mechanical mapping; Mechanical anisotropy; Hardness; Elastic modulus;