آشنایی با موضوع

زمین‌لرزه سیچوان یا زلزله ونچوان Wenchuan earthquake در ۱۲ مه ۲۰۰۸ و در ساعت ۱۴و۲۸ دقیقه به وقت محلی، در استان سیچوآن چین روی داد. مؤسسه زمین‌شناسی آمریکا شدت این زلزله را ۷/۸ ریشتر تشخیص داده است. مرکز زمین‌لرزه در ۹۲ کیلومتری شمال غرب چنگدو مرکز استان سیچوان و در عمق ده کیلومتری زیر زمین بوده‌است. اثرات مخرب و ویران کننده زلزله برای مردم سیچوان به حدی بود که هنوز پس از سال ها نتوانسته اند به زندگی عادی خود باز گردند و تنها عده کمی، سکونتگاه ویران شده خود در این استان را رها نکرده اند. تقریبا ۷۰۰۰۰ نفر در این حادثه جان دادند که رقمی دردناک و غیر قابل باور است. ون جیبائو نخست وزیر چین از محل زمین لرزه بازدید کرد. وضعیت نامناسب جوی باعث تاخیر در عملیات امدادرسانی در دو روز ابتدایی عملیات شد. همچنین حدود ۲۰۵۰۰۰ نفر نیز منطقه زلزله را ترک کرده‌اند و حدود ۵ میلیون بی‌خانمان در ۲۸۸۵ پناهگاه، پناه داده شده‌اند. مقامات رسمی گفته‌اند که کمک‌های غذایی و مالی برای آسیب دیدگان به مدت ۳ ماه ادامه می‌یابد. همچنین هواپیماهای حامل مواد امدادی از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، روسیه و سنگاپور به چین اعزام شده‌اند. زلزله ونچوان رسوایی عظیمی برای دولت چین به بار آورد. گویا، دولت با هزینه اندک، مدارس این منطقه را ساخته بود و در نتیجه کیفیت و استحکام این سازه ها، بسیار کم بوده است؛ همین سبب شد تا دانش آموزان بسیاری جان خود را در این فاجعه از دست بدهند.
در این صفحه تعداد 187 مقاله تخصصی درباره زلزله ونچوان که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI زلزله ونچوان (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: زلزله ونچوان; Wenchuan earthquake; Innovative isolation system; Laminated-rubber bearing; X-Shaped steel damper; Shake-table tests; Two-span bridge model
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: زلزله ونچوان; Ionospheric disturbance; Global positioning system (GPS); Total electron content (TEC); Wenchuan earthquake; Global ionospheric map (GIM); COSMIC; f0F2; Crustal Movement Observation Network of China (CMONOC)