آشنایی با موضوع

نژاد (به انگلیسی: Breed ) به دسته بندی کلی جمعیت انسانی گفته می شود که در آن کل انسان ها به چند دسته اصلی تقسیم می شوند. نژادها براساس معیارهایی چون: ژنتیک و ریخت، ویژگی های زیستی و حتی ریشه ی تاریخی واحد تقسیم می شوند. نمی توان نژاد را با فرهنگ و زبان مخلوط کرد چون که اصل نژاد ویژگی های زیستی است. شما نگاه کنید در آفریقا زبان و فرهنگ اروپایی و غربی حاکم است پس می توان از این واقعیت این نتیجه را گرفت و گفت: آفریقایی ها از نژاد قفقازی و از شاخه ی اروپایی هستند. این حرف کاملا غلط خواهد بود آفریقایی ها از دیدی زبانی و فرهنگی اروپایی و غربی هستند نه از دید نژادی. آفریقایی ها از همان نژاد آفریقایی یا نگرو هستند که بر اثر استعمار جنایت کارانه غرب و تبلیغات گسترده، غربی شدند. پس از این مثال می توان نتیجه گرفت؛ مفهوم نژاد با مفاهیم فرهنگ و زبان جدا است. نژاد فقط شامل ویژگی های ژنتیکی و زیستی مثل: شناسه ژنتیکی و ریخت، رنگ پوست می باشد. امروزه دیگر ویژگی‌های ظاهری مانند رنگ پوست، ریخت اندام، رنگ چشم و مو و جنس مو سند معتبری برای بازشناسی نژادهای گوناگون نیست، به این دلیل که هیچ‌گاه مرزهای قاطعی گروه‌های نژادی پیش گفته را از یکدیگر جدا نمی‌کند. افزون بر آن، به رغم برخی تفاوت‌ها، همانندی‌های بسیاری میان افراد بشر وجود دارد، و افراد هر یک از گروه‌های نژادی طبقه‌بندی شده در سده نوزدهم نیز ممکن است با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشته باشند اما هر یک از گروه‌های نژادی ذکر شده دارای ویژگی‌هایی هستند که این ویژگی‌ها معمولاً تابع شرایط زیست‌محیطی‌اند. برای نمونه، رنگ تیره اقوام آفریقایی بر اثر تراکم ملانین‌ها در پوست آنان ایجاد شده تا پوست در برابر تابش شدید آفتاب مقاومت داشته باشد. این صفات اکتسابی با گذشت زمان و پس از چندین نسل، به صفات ژنتیکی تبدیل می‌شوند و بدین ترتیب افراد یک گروه نژادی این صفات ژنتیکی را طی مدت زمان بسیار طولانی در میان خود انتشار می‌دهند. نژاد در زیست‌شناسی یک گونه یکسان بر اساس تفاوت‌های کوچک ژنتیکی و ریخت‌شناسی به نژادهای مختلف تقسیم می‌شود. در صورتی‌که تفاوت‌های ژنتیکی بسیار متمایز باشند دو یا سه نژاد به عنوان یک زیرگونه شناخته می‌شود که بطور رسمی دارای یک گروه در آرایه‌شناسی است و در زیر گونه قرار دارد. اگر تفاوت‌ها ژنتیکی و ریخت‌شناسی جزئی باشد به عنوان نژاد در نظر گرفته می‌شود. نژادها بطور رسمی در آرایه‌شناسی جایگاهی ندارند.
در این صفحه تعداد 275 مقاله تخصصی درباره نژاد که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI نژاد (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نژاد ; AS; alternative splicing; pre-mRNA; pre-messenger RNA; DEGs; differentially expressed genes; DETs; differentially expressed transcripts; WF42; 42-day-old White feather broiler; LN70; 70-day-old Luning Chicken; LN120; 120-day-old Luning Chicken; LN150; 1