آشنایی با موضوع

کالریمتر Calorimeter ابزاری است که به منظور اندازه گیری گرمای جذب یا رها شده توسط فرآیند یک واکنش شیمیایی یا تغییر فیزیکی استفاده می شود. کالریمتر در ساده ترین شکلش، از یک لوله با روکش عایق تشکیل شده است که یک نمونه را در خود نگاه می دارد و یک دستگاه اندازه گیری کننده ی دما برای اندازه گیری دما قبل و بعد از فرآیند. ریشه واژه کالریمتر لغت لاتین کالری به معنی گرما است. انواع کالریمتر: 1- کالریمترهای اسکن تفاضلی 2- کالریمترهای ایزوترمال (هم دما) 3- کالریمترهای سنجش حجمی (تیتراسیون) 4- کالریمترهای افزایش دهنده آهنگ واکنش 5- کالریمترهای ساده. کالریمترها به منظور تست سوخت، بررسی فرآیند های صنعتی، تعیین مقدار کالری غذا ها و اندازه گیری واکنش های شیمیایی در آزمایش های آزمایشگاهی و تحقیقاتی به همراه کاربرد های دیگر، به کار گرفته می شوند. آن ها به شکل های مختلف هستند از دستگاه های ساده نظیر کالریمترهای فنجان قهوه ای گرفته که از دو فنجان ساخته شده از فوم پلی استایرن در کلاس های آموزشی استفاده می کنند تا دستگاه های الکترونیک پیچیده برای کاربرد های صنعت غذا و علمی. زمانی که تکرار پذیری و مستند سازی نتایج مهم باشد، کالریمترهایی با کنترل های الکترونیکی و صفحات نمایش لمسی و هم چنین پورت های ارتباطی برای متصل کردن یک پرینتر، کامپیوتر یا شبکه، به چشم می خورند.
در این صفحه تعداد 306 مقاله تخصصی درباره کالریمتر که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI کالریمتر (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.