آشنایی با موضوع

دلتامترین Deltamethrin با فرمول شیمیایی C22H19Br2NO3 یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن ۵۰۵٫۲۱ گرم بر مول می‌باشد. دلتامترین، موثرترین حشره کش از گروه پایرتروئیدهای مصنوعی است، که با نحوه اثر تماسی و گوارشی، طیف وسیعی از آفات گیاهی نظیر لارو پروانه ها، سوسک ها، مگس ها، سن ها، زنجرک ها و تریپس ها را در درختان میوه، محصولات زراعی، کشت های زیر پلاستیک و گلخانه ها، همچنین در موارد خانگی کنترل می کند. دلتامترین هم چنین در کنترل رشد شته ها، کنه ها و مگس های سفید نیز موثر است. قدرت حشره کشی دلتامترین حدود صد برابر از ترکیبات کلره، پنج بار از ترکیبات فسفره و پنج تا ده بار از سایر پایرتروئیدهای مصنوعی بیشتر است. اثر ضربه ای شدید، خاصیت دورکنندگی (در مقادیر مصرف زیاد) و عدم تغذیه حشره (در مقادیر مصرف کم) دلتامترین را در جایگاه مناسبی در مبارزه تلفیقی آفات قرار می دهد. مکانیسم اثر حشره کش دلتامترین: اثر ضربه‌ای(Knock down)شدید. این تاثیر مستقیما به اثر کشندگی سم مربوط نیست، زیرا میزان سم لازم برای ایجاد مرگ میر معمولا بسیار بیشتر از مقداری است که برای فلج کردن آنها مورد نیاز می‌باشد. اثر این ترکیب مثل پایریترینهاست بطوریکه باعث افتادن سریع حشره می‌شود و چنانچه غلضت مناسبی استفاده شود کارایی آن در حشرات بسیار چشمگیر خواهد بود. خاصیت دورکنندگی (در مقادیر مصرف زیاد) و عدم تغذیه حشره (در مقادیر مصرف کم) دلتامترین را در جایگاه مناسبی در مبارزه تلفیقی آفات قرار می‌دهد.
در این صفحه تعداد 304 مقاله تخصصی درباره دلتامترین که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI دلتامترین (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دلتامترین; BF; bifenthrin; AB; antibody; BCA; bicinchoninic acid; BW; body weight; CNS; central nervous system; COX; cyclooxygenase; IL; interleukin; mPGES; microsomal prostaglandin E synthase; Nrf2; nuclear erythroid-2 like factor-2; NF-kB; nuclear factor kappa-lig
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: دلتامترین; ANOVA, analysis of variance; D. magna, Daphnia magna; EC50, half maximal effective concentration; LC50, lethal concentration 50%; MN, micronucleus; ROS, reactive oxygen speciesZooplankton; Daphnia magna; Micronucleus assay; Metals; Deltamethrin