آشنایی با موضوع

نیتریل nitrile ترکیبی شیمیایی است که دارای گروه عاملی -C≡N هستند. در این ترکیب کربن با نیتروژن پیوند سه‌گانه دارد و این عامل از سوی کربن به اتم های دیگر وصل می شود. در شیمی از پیشوند سیانو برای این ترکیب‌ها استفاده می‌شود و به یون منفی CN− سیانید گویند. نیتریل ها از جمله ترکیبات آلی گروه فعال سیانو هستند که در شکل های مختلف طبیعی و مصنوعی به طور رو به افزایشی تولید می شوند. این ترکیبات به شکل طبیعی در شکل هایی از سیانو گلیکوزید، سیانولیپید، ایندول 3-استونیتریل و بتا-سیانو-ال-آلانین توسط طیف گسترده ای از گیاهان تولید می شوند. از طرف دیگر ترکیبات نیتریلی به طور گسترده در شکل محصولات مختلف صنعتی مانند: حلال، پلاستیک، لاستیک های سنتزی، علف کش و دارو تولید می شوند. این نیتریل ها به شکل غیرقابل کنترلی از فاضلاب صنایع و پساب کشاورزی وارد محیط زیست شده و به عنوان یک عامل مهم تهدید برای محیط زیست و سلامت موجودات زنده به شمار می روند. یکی از مهم ترین روش های تبدیل و یا حذف نیتریل ها، هیدرولیز شیمیایی است که معمولا در شرایط سخت اسیدی یا بازی و درجه حرارت بالا انجام می شود. این روش دارای معایبی از جمله تولید محصولات جانبی نامطلوب و هزینه زیاد است. امروزه استفاده از روش های زیستی برای تجزیه ی آلاینده های نیتریلی موردتوجه قرار گرفته است.
در این صفحه تعداد 199 مقاله تخصصی درباره نیتریل که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI نیتریل (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: نیتریل; Boc; tert-butyloxycarbonyl; Cbz; carboxybenzyl; CC50; half maximal cytoxicity concentration; EC50; half maximal effective concentration; EDC; N-(3-Dimethylaminopropyl)-N′-ethylcarbodiimide hydrochloride; IBX; 2-iodoxybenzoic acid; Ki; inhibitory constan