آشنایی با موضوع

میکروسکوپ‌های الکترونی هر روز قوی‌تر شده و به قدرت تفکیک بالاتری می‌رسند، با این حال امکان تصویربرداری از سلول‌های زنده در این میکروسکوپ‌ها وجود ندارد. از دیرباز، امکان مشاهده درون سلول‌زنده با میکروسکوپ نوری یک امر محال تلقی می‌شده که دلیل این امر محدودیت فیزیکی موجود در طول موج نور است. امسال جایزه نوبل شیمی به محققانی داده شد که پا را فراتر از این محدودیت فیزیکی گذاشته و کشف انقلابی در حوزه میکروسکوپ فلورسانس انجام دادند. این میکروسکوپ امکان تصویربرداری از مولکول‌های منفرد را درون سلول زنده فراهم می‌کند. اما میکروسکوپی که شرکت نانولایو تولید کرده به بررسی ساختار فیزیکی سلول‌های زنده می‌پردازد. بنابراین می‌توان گفت که فناوری ارائه شده توسط شرکت نانولایو، امکان مشاهده سلول زنده بدون تخریب یا آسیب‌زدن به ساختار آن را فراهم می‌کند. از آنجایی که در این روش از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود، بنابراین مشاهده سلول غیرتخریبی بوده و می‌تواند بخش‌هایی با ابعاد 70 نانومتر را مشاهده کرد. این شرکت نتایج یافته‌های خود را در قالب مقاله‌ای در نشریه Nature Photonics منتشر کرده است تحقیقات دکتر کاترینا گاوس در راستای شناسایی آنتی ژن توسط گیرنده سلول است. شناسایی آنتی ژن توسط گیرنده سلول (T (TCR مشخصه سیستم ایمنی سازگار است. هنگامی که TCR یک آنتی ژن پپتیدی را جذب می کند، سیگنال ها از طریق کمپلکس CD۳ مرتبط می شوند که در آن تصمیمات براساس سلول T صورت می گیرد. چگونگی رویداد شناسایی آنتی ژن خارج سلولی که منجر به فسفوریلاسیون داخل سلولی می شود، هنوز مشخص نیست. این موضوع با میکروسکوپی که قادر به تفکیک و عکسبرداری از تک سلول است، برطرف شد. برای مثال تمایز بین کمپلکس های TCR-CD۳ درگیر و غیر درگیر در یک سلول و می توان مدلی را پیشنهاد کرد که در آن تشخیص آنتی ژن ابتدا به خوشه بندی گیرنده تبدیل شده و سپس تراکم نانوکیلرهای گیرنده به سیگنال منتقل می شود. این مدل می تواند توضیح دهد که چگونه سلول های T می توانند هم به کشش و هم دوز آنتی ژن پاسخ دهند. همچنین سنسورهای FRET جدید را برای نظارت بر میزان کمپلکس های گیرنده توسعه داده شده است. پروفسور کاترینا گاوس پژوهشگر ارشد NHMRC در دانشگاه نیو ساوت ولز و رئیس بخش EMBL استرالیا در علوم تک مولکولی است.
در این صفحه تعداد 495 مقاله تخصصی درباره تصویربرداری سلول که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تصویربرداری سلول (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.