آشنایی با موضوع

تحرک اسپرم، توانایی اسپرم برای داشتن حرکتی موثر است. این در باروری بسیار حائز اهمیت است. تحرک اسپرم، توانایی اسپرم برای داشتن حرکتی موثر است. این در باروری بسیار حائز اهمیت است زیرا اسپرم ها باید با سرعت از طریق دستگاه تولید مثل زن به سوی تخمک حرکت کرده و آن را بارور کنند. تحرک ضعیف اسپرم می تواند علت ناباروری مردان باشد. دو نوع تحرک اسپرم وجود دارد، که اشاره به نحوه حرکت کردن اسپرم فرد دارد. حرکت پیشرونده اسپرم: به اسپرم هایی اطلاق می شود که در حلقه های عمدتا راست یا بزرگ شنا می کنند. حرکت غیر پیشرونده اسپرم: به اسپرم هایی اشاره دارد که در خطوط مستقیم حرکت نمی کنند یا در دایره های بسیار تنگ شنا می کنند. برای اینکه اسپرم بتواند از طریق مخاط گردن رحم تغذیه کند و تخمک زن را بارور کند، نیاز به حرکتی متراکم حداقل ۲۵ میکرومتر در ثانیه دارد. هنگامی که اسپرم دارای حرکتی کمتر از ۳۲ درصد از اسپرم دارای حرکت کردن موثری باشد، تحرک اسپرم یا آستنواسپرمی تشخیص داده می شود. تاثیر تحرک اسپرم چگونگی بر باروری: در سراسر جهان، حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیون زوج تحت تأثیر ناباروری قرار می گیرند. در ایالات متحده، این میزان در حدود ۱۰ درصد از زوج ها است. این رقم بر اساس تعریف ناباروری به عنوان عدم توانایی باروری پس از ۱۲ ماه تلاش می باشد. ناباروری اختلالی است که یک مسئله با مشکل زیست شناسی انسان باعث می شود او نتواند زن را بارور کند. این موارد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد به خاطر عوامل دیگر و حدود ۷ درصد به دلیل مشکلی در مردان رخ می دهد. ناباروری مرد معمولا ناشی از کمبود مایع منی است که شایع ترین آنها عبارتند از: تعداد اسپرم کم یا oligospermia،کم تحرکی اسپرم، شکل اسپرم غیرطبیعی یا teratospermia، حدود ۹۰ درصد موارد ناباروری مردان ناشی از کم بودن تعداد اسپرم است، اما کم تحرکی اسپرم نیز یک عامل مهم است. راه های بهبود بخشیدن تحرک اسپرم: 1- انتخاب های شیوه زندگی مردم می توانند باعث افزایش کیفیت اسپرم شوند. سیگار کشیدن می تواند باروری را کاهش دهد و بر تحرک اسپرم تاثیر گذاشته است. 2- داروهایی مثل آمفتامین و مواد مخدر و مصرف الکل بیش از حد نیز باعث کاهش کیفیت اسپرم می شود. پزشکان به مردم توصیه می کنند از این موارد اجتناب کنند. 3- داشتن اضافه وزن با شاخص توده بدنی ۲۵ یا بیشتر می تواند بر کیفیت و کمیت اسپرم تأثیر بگذارد. 4- ارتباطی بین افزایش دمای اسکروتوم و کاهش کیفیت اسپرم وجود دارد. دمای ایده آل برای تولید اسپرم در حدود ۹۴ درجه فارنهایت است یا همان دمای بدن، به همین علت پوشیدن لباس های گشاد و اقدامات ساده ای برای نگه داشتن عضلات می توانند کمک کنند. گام های مهمی شامل قدم زدن پس از نشستن طولانی می تواند تاثیر موثری داشته باشد.
در این صفحه تعداد 493 مقاله تخصصی درباره تحرک اسپرم که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI تحرک اسپرم (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحرک اسپرم; ART; assisted reproductive technology; ICSI; intracytoplasmic sperm injection; cAMP; cyclic adenosine monophosphate; IVF; in vitro fertilization; GEE; generalized equation estimation; TESE; testicular sperm extraction; Sperm motility; Theophylline; Freezi
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: تحرک اسپرم; CI; confidence interval; RF-EMR; radiofrequency electromagnetic radiation, SAR, specific absorption rate; EEG; electroencephalography; ROS; reactive oxygen species; FEM; fixed effect model; REM; random effects model; Fertility; Mobile or cell phone; Radio