آشنایی با موضوع

رای‌گیری روشی برای تصمیم گیری یا بیان دیدگاه یک گروه و دسته رای دهنده و معمولاً پس از بحث، مناظره یا مبارزات انتخاباتی است. در روش دموکراسی، مقامات بالا با رای گیری برگزیده می‌شوند. دانشِ مدرنِ سیاسی این نکته را مورد پرسش قرار داده است که آیا شهروندانِ متوسط اطلاعات سیاسی کافی برای یک رایِ معنا دار را دارند یا نه. مجموعه‌ای از مطالعات دانشگاه میشیگان در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ استدلال کرد که رای دهندگان، درک اولیه کافی از مسائل جاری و ایدئولوژیک لازم ندارند. مطالعات دیگری از موسسات دیگر گویای این نکته است که شکل و ظاهر نامزدها یک معیار اساسی بر تصمیم گیری رای دهندگان است. حق رأی یا حق رای دادن سیاسی یا حق رای دادن، یعنی حقی که هر فرد برای رای دادن دارد و این حق از راه یک فرایند دموکراتیک بدست آمده است. حق نامزد شدن (کاندید شدن) که گاهی اوقات صلاحیت کاندیدا نیز نامیده می‌شود در ترکیب با حق رای دادن، حق رای کامل نامیده می‌شود. در جاهایی که حق رای جهانی پاس داشته می‌شود؛ حق رای بوسیله نژاد، جنسیت، عقیده، دارایی یا موقعیت اجتماعی افراد محدود نمی‌شود. رای گیری کامپیوتری: در این روش دیگر مانند روش سنتی از کاغذ و صندوق استفاده نمی شود. بلکه رای دهندگان در حوزه ها حضور پیدا می کنند ولی رای خود را از طریق کامپیوتر وارد می کنند. بدین صورت که اسامی افراد کاندید شده بر روی صفحه قرار دارد و رای دهنده با انتخاب نام فرد رای خود را بر مجموع رای دهندگان مثبت به شخص مربوطه می افزاید. در این روش همچنان هویت رای دهندگان از طریق کارت شناسنامه صورت می گیرد و نسبت به روش سنتی به جهت وجو سیستم متصل به شبکه هزینه بر تر می باشد. رای گیری اینترنتی: این روش برای اولین بار در رای گیری ریاست جمهوری سال 2000 در امریکا مورد استفاده قرار گرفت. بدین صورت که مردم در منازل خود از طریق اینترنت رای خود را ثبت می کردند. در این روش نکاتی چون امنیت و عدم تکرار رای دهنده بسیار مهم بود. به همین منظور به تمام افراد واجد شرایط یک کد امنیتی (PIN) جهت ورود به سایت رای گیری داده شد.
در این صفحه تعداد 427 مقاله تخصصی درباره رای‌گیری که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده رای‌گیری
مقالات ISI رای‌گیری (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: رای‌گیری; D72; D82; Voting; Elections; Mandates; Ideology; Information aggregation; Polarization; Parties; Jury theorem; Public opinion; Swing voter's curse; Turnout; Abstention;