آشنایی با موضوع

آمیناسیون(به انگلیسی: Amination) فرآیندی است که توسط آن یک گروه آمین به یک مولکول آلی وارد می شود. این نوع واکنش مهم است زیرا ترکیبات ارگانو نیتروژن فراگیر است. آنزیم هایی که این واکنش را کاتالیز می کنند، آمیناز نامیده می شوند. آمیناسیون می تواند به طرق مختلفی از جمله واکنش با آمونیاک یا آمین های دیگر مانند آلکیل سازی، آمین سازی واکنشی و واکنش منیچ رخ دهد. به عنوان مثال، -COOH -> -CONH2. بسیاری از آلکین آمینها به واسطه آمیناسیون الکل ها با استفاده از آمونیاک در حضور کاتالیزورهای اسیدی تولید می شوند. در آمیناسیون الکتروفیل، آمین به عنوان نوکلئوفیل با ترکیب شیمیایی دیگری بعنوان الکتروفیل واکنش می‌دهد. این حس واکنش‌پذیری می‌تواند برای برخی آمین های دارای نقص الکترون از جمله اگزازیریدین ها، هیدروکسیلامین ها، اکسیم ها و سایر زیربادهای N - O برگردد. هنگامی که آمین به عنوان یک الکتروفیلی استفاده می شود، واکنش آمینوفیلیک نامیده می شود. زیربنای آلی غنی از الکترون که ممکن است به عنوان هسته فایلی برای این فرآیند استفاده شود. در هیدروآمیناسیون ها، آمین ها به آلکن ها افزوده می‌شوند.
در این صفحه تعداد 391 مقاله تخصصی درباره آمیناسیون که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آمیناسیون (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آمیناسیون; VYLUUNJZSOFGRJ-UHFFFAOYSA-N; LQGJLZVVRFSUBM-UHFFFAOYSA-N; QRSGEUVHBQDMPK-UHFFFAOYSA-N; RVGPKPKFRTZCMF-UHFFFAOYSA-N; ZOZNFQWFZUSPIX-UHFFFAOYSA-N; ZSBQPJZYLMTSLO-UHFFFAOYSA-N; LOKNGHIFVQILMU-UHFFFAOYSA-N; RNDXNZLSLYKBAX-UHFFFAOYSA-N; ZQJGYAXSUFWRJO-UHFFFAOY