آشنایی با موضوع

آندوفنوتیپ یک اصطلاح اپیدمیولوژی ژنتیکی است که برای جداسازی علائم رفتاری در فنوتیپ های با پایداری بیشتر با ارتباط ژنتیکی روشن استفاده می شود. این مفهوم توسط برنارد جان و کنت لویس در مقاله ای در سال 1966 به منظور توضیح توزیع جغرافیایی ملخ ها طراحی شده است. آنها ادعا می کردند که توزیع جغرافیایی خاص نمی تواند به واسطه اگزوفنوتایپ واضح و بیرونی ملخ ها توضیح داده شود، بلکه باید به وسیله اندوفنوتایپ میکروسکوپی و داخلی آن توضیح داده شود. استفاده بعدی از اصطلاح در ژنتیک روانپزشکی بود تا شکاف بین ارائه نشانه های سطح بالا و تغییرات ژنتیکی در سطح پایین مانند پلیمورفیسم تک نوکلئوتیدی را بهم بزند. بنابراین بیشتر برای اختلالات تراریخته تر مانند اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی قابل استفاده است. از آن زمان، این مفهوم به بسیاری از زمینه های دیگر مانند مطالعه ADHD، اعتیاد، بیماری آلزایمر، چاقی و فیبروز کیستیک گسترش یافته است. برخی از اصطلاحات دیگر که معنای مشابهی دارند اما ارتباط ژنتیکی به شدت "فنوتیپ متوسط"، "مارکر بیولوژیک"، "صفات بالینی"، "مارکر آسیب پذیری" و "مارکر شناختی" ندارند.
در این صفحه تعداد 430 مقاله تخصصی درباره آندوفنوتیپ که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آندوفنوتیپ (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: آندوفنوتیپ ; Prepulse inhibition; Startle; Sensorimotor gating; Polymorphism; SNP; Genotype; Gene; Mutation; Schizophrenia; Psychosis; Endophenotype; Intermediate phenotype; Meta-analysis;