آشنایی با موضوع

آریل هالید Aryl halide دسته ای از ترکیبات آروماتیک است که در آن یک هالوژن به طور مستقیم به یک حلقه بنزنی متصل شده باشد. آریل هالیدها بر خلاف آلکیل هالیدها به واکنش جانشینی هسته دوست مقاوم اند. تا پیش از سال ۱۹۵۳ تصور بر این بود که این دسته از مواد آلی تنها یک واکنش ضعیف دارند اما بعدها تعداد این واکنش ها بیشتر شد ولی همچنان مطالعه عمده در مورد واکنش های مهم و اصلی این گروه از ترکیبات آلی متمرکز شده است و برخی از واکنش های خاص آن ناشناخته است. نیروی بین مولکولی آنها از نوع واندروالس می باشد، بنابراین نسبت به ترکیباتی که نیروی بین مولکولی هیدروژنی دارند از دمای جوش پایینتری برخوردارند. آریل هالید ها در آب حل نمی شوند اما در حلالهای آبی حل می شوند. در بین آریا هالیدها نیروی بین مولکولی آنها یکسان است اما تفاوتشان در وزنشان می باشد. روش های تهیه آریل هالید ها: 1- روش اول هالوژن دار کردن مستقیم حلقه بنزنی است. 2- روش دوم استفاده از واکنش سندمیر است که در آن با جانشین کردن نیتروژن در یک نمک دی آزونیوم، آریل هالید مربوطه تولید می شود.
در این صفحه تعداد 212 مقاله تخصصی درباره آریل هالید که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI آریل هالید (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.