آشنایی با موضوع

پروسه های حالت جامد یکی از متدهای جدید جوشکاری هستند که شامل این روش ها می باشد: Diffusion Bonding، Inertia Friction Welding،Friction Stir Welding. روش اتصال دیفوزیونی Diffusion bonding معمولاً در ساخت کامپوزیت زمینه فلزی که مواد تقویت کننده الیاف و مواد زمینه ورق و یا فویل هستند استفاده می‌شود. ابتدا در این روش‌، مواد زمینه و تقویت کنننده به طور شیمیایی تحت عملیات سطح قرار می گیرند. الیاف روی ورق‌های نازک فلز در جهت از قبل تعیین شده قرار داده می‌شوند و اتصال به وسیله پرسکاری ایجاد می‌شود. بنابراین گه‌گاه الیاف قبل از اتصال دیفوزیونی‌، توسط پاشش پلاسما یا آبکاری یون‌، پوشش داده می‌شوند تا استحکام پیوند را بالا ببرند. بعد از اتصال‌، ماشینکاری ثانویه انجام می‌شود. با اتصال قطعات و کنترل نهایی‌، کامپوزیت زمینه فلزی تهیه شده است. فشار و درجه حرارت اعمالی‌، در فرآیند اتصال دیفوزیونی در سیستم‌های کامپوزیت به راحتی تغییر می‌یابد. درمواد با زمینه آلومینیوم رنج دمایی بین 352 تا 520 درجه سانتی گراد می‌باشد. زمان لازم نیز به دما و نوع ماده‌ای که باید جوشکاری شود بستگی دارد. آلیاژهای آلومینیومی بدلیل پوسته اکسیدی پایدار و چسبناک حاصله برای دیفوزیون مستعد نمی‌باشند. حضور ذرات تقویت کننده نیز محدودیت‌های بزرگی را موجب می‌شوند. به هرحال این روش‌، روش پر هزینه برای ساخت کامپوزیت زمینه فلزی است.
در این صفحه تعداد 271 مقاله تخصصی درباره اتصال دیفوزیونی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI اتصال دیفوزیونی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.