آشنایی با موضوع

کلاهبرداری Fraud کاری بر پایه فریب است که کسی یا کسانی برای کسب نفع خود یا موسسه‌ای انجام می‌دهند. کلاه‌برداری در بسیاری از کشورها جرم است، اگرچه مصداق‌های آن در نظام‌های گوناگون قضایی فرق می‌کند. تعریف کلاهبرداری: ۱- به فریب مال و پول دیگران را گرفتن، حقه بازی. استعمال نام یا عنوان مجعول به قصد این که مؤسسات مجعول و اعتبارات موهوم را به طرف بقبولاند و او را به امور موهوم امیدوار یا از امور موهوم خائف سازد و بدین طریق وجه یا مالی از او بگیرد. کلاهبردار: ۱- آن که به فریب مال و پول دیگران را بگیرد؛ حقه باز. ۲- کسی که کلاه‌برداری کند: از نظر میانگین سنی کلاهبرداری می‌توان کلاهبرداران را به دو دسته کلاهبرداران اینترنتی و کلاهبرداران غیر اینترنتی تقسیم کرد. میان گین سنی کلاهبرداران اینترنتی ۱۸ تا ۳۵ سال است در حالی که کلاهبرداران غیر اینترتی معمولاً سن بالاتری دارند. شناسایی کلاهبرداری: یکی از مهم ترین نیازها در بسیاری از صنایع همچون بانکداری الکترونیکی، بیمه و. . . می باشد. تعداد تلاش ها برای انجام تقلب در سال های اخیر افزایش شدیدی داشته و اهمیت شناسایی این گونه تراکنش ها را بیش از پیش نمایان کرده است. علیرغم تلاشهای بخشی از نهادهای تاثیرگذار، سالانه مقادیر هنگفتی از پول و سرمایه بانک ها و سازمان ها بر اثر تقلب از دست می روند.
در این صفحه تعداد 199 مقاله تخصصی درباره کلاهبرداری، تقلب که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده کلاهبرداری، تقلب
مقالات ISI کلاهبرداری، تقلب (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: کلاهبرداری، تقلب; G34; G39; K42; Managerial indiscretions; Management quality; Integrity; Class action lawsuits; Fraud; Earnings management; Corporate governance; Managerial labor markets; Director elections; CEO turnover; Poor monitoring index;