آشنایی با موضوع

باقلائیان Legumes نام یک تیره از گیاهان است از راسته باقلاسانان Fabales که انتشار جغرافیائی گسترده‌ای دارند. نام‌های دیگر بکاررفته برای آن عبارت‌اند از بنشن‌ها، پروانه داران، پروانه آساها، پروانه سانان و فاباسیا. گیاهان این تیره علفى یا چوبی، برگ‌هاى آنها غالباً متناوب، پرى مرکب، گاهى ۲ تا ۳ برگچه‌اى و یا به‌ندرت ساده هستند. گل‌آذین آنها به‌صورت‌هاى مختلف، گل‌ها نامنظم، هر گل شامل ۵ کاسبرگ آزاد پیوسته، ۵ گلبرگ آزاد یا پیوسته، ۵ گلبرگ آزاد و یا پیوسته، ۴ پرچم یا به تعداد بیشتر و به‌صورت آزاد یا پیوسته و یک برچه است. تخمک‌ها یک و یا به تعداد زیاد، تمکّن حاشیه‌ای، میوه نیام (گاهى ناشکوفا) و یا لومنتوم است. باقلائیان دارای ۶۵۰ سرده و ۱۲۰۰۰ گونه که دارای پراکنش جهانی هستند و گیاهان این تیره انتشار وسیعى در سطح ایران دارند. گل های این گیاهان معمولاً دارای تقارن دوطرفه و میوه‌ها به صورت نیام است؛ گیاهان خوراکی مهمی مانند سویا و باقلا و لوبیا در این تیره قرار دارند. لوبیا یکی از مهم‌ترین اعضای تیره باقلائیان است که دارای اهمیت اقتصادی درخور توجهی در تغذیه انسان است. باززایی از طریق کشت بافت یکی از روش های مناسب و مؤثر برای حفظ و تکثیر گیاهان به شمار می رود.
در این صفحه تعداد 435 مقاله تخصصی درباره باقلائیان که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI باقلائیان (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: باقلائیان; LGA; local government area; RFC; relative frequency of citation; TMPs; traditional medicine practitioners; Inflammation; Arthritis; Medicinal plants; Fabaceae; North-West Nigeria;