آشنایی با موضوع

بهداشت به زبان فارسی دری «صحت» علم و هنر پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سلامتی به ‌وسیله کوشش‌ های اجتماعی است. بر همین اساس، برای بهداشت فردی، عمومی، روانی و غذایی تعریف‌ هایی وجود دارد. اهداف بهداشتی: مسائل بهداشتى وسیع و گسترده مى باشند و با توجه به پیشرفت سریع علم، هر روز نکات بهداشتى ریزتر و دقیق تر و اهداف بهداشتى، گسترده تر مى شوند. به طور خلاصه اهداف بهداشتى را مى توان به صورت زیر بیان کرد: 1- سالم سازى محیط زیست 2- کنترل بهداشت عمومی 3- آموزش بهداشت عمومی 4- ایجاد خدمات پزشکى و پرستارى براى تشخیص و درمان بیماریها 5- ایجاد و توسعه، یک سیستم اجتماعى که در آن هر فرد از وسایل و امکانات لازم براى سالم ماندن برخوردار باشد تا افراد از حق مسلم خود یعنى سلامت و زندگى طولانى بهره مند و در واقع بیمارى بتوانند از آن خدمات بهره مند شوند. بهداشت فردی: بهداشت فردی متشکل از روش‌ها و اصولی جهت پیشگیری از بروز انواع بیماری‌ها و پاکیزه نگه‌داشتن اعضای بدن است. ساده‌ترین کارها مانند شستشوی دست‌ها یا کل بدن، پاکیزگی مو و ناخن و رعایت اصول پاکیزگی لباس و پوشش‌های فردی می‌تواند سلامت یک فرد را تا حدود بسیار زیادی تأمین کند. بهداشت فردی پایه اصلی سلامت فرد و در نهایت یک جامعه را تشکیل می‌دهد. با رعایت چندین نکته ساده و روزمره در زندگی فرد، امنیت بالایی برای وی حاصل می‌شود که نتیجه آن پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود. بهداشت غذایی: بهداشت مواد غذایی شاخه‌ای از علم بهداشت عمومی است با هدف بهداشت غذایی پیشگیری از آلودگی غذایی، گسترش بیماری‌ها، و جلوگیری از مسمومیت غذایی است. قوانین بهداشتی غذایی راه های امنی را برای آماده کردن و نگهداری مناسب مواد غذایی، و خوردن درست غذا ذکر می‌کنند. بهداشت حرفه‌ای: بهداشت حرفه‌ای شاخه‌ای از علم بهداشت است که با شناسایی، ارزشیابی و کنترل عوامل زیان آور در محیط کار از بروز بیماری ها و عوارضی که ممکن است توسط عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی، بیولوژ یکی، ارگونومیکی بوجود آید، جلوگیری می‌کند.
در این صفحه تعداد 350 مقاله تخصصی درباره بهداشت که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده بهداشت
مقالات ISI بهداشت (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بهداشت; Clinics; Environmental health; Hospitals; Hygiene; Infection prevention; Monitoring and evaluation; Sanitation; Standard precautions; Surveys; Sustainable Development Goals (SDGs); Water;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بهداشت; Aerosol drug therapy; Equipment contamination; Infection control; Infection prevention; Inhalers; Medical devices; Nebulizer; Inhalation; Hygiene; Cleaning; Steam disinfection; Mycobacteria; Compliance; Cystic fibrosis; Bacteria; Pseudomonas aeruginosa