آشنایی با موضوع

پارازیتوئید ها شایع ترین نوع دشمنان طبیعی هستند که علیه حشرات آفت محسوب شده‌اند. بر خلاف پارازیت ها یا انگل های حقیقی، پارازیتوئیدها میزبان خود را می کشند و رشد خود را روی یک میزبان کامل می کنند. تخم، لارو و شفیره های حشرات توسط پارازیتوئیدهای مختلفی مورد حمله قرار می گیرند. تعدادی از این پارازیتوئید ها فقط یک مرحله میزبان را مورد حمله قرار می دهند و بعضی دیگر می توانند دو مرحله از زندگی حشره را مورد حمله قرار دهند. تعدادی از پارازیتوئیدها در یک مرحله میزبان تخمگذاری کرده و حشرات کامل پارازیتوئید از یک مرحله رشدی دیگر شب پره خارج می شوند. به طور مثال انواع پارازیتوئیدها شب پره پشت الماسی از نظر مرحله رشدی مورد حمله به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. پارازیتوئیدها نقش بسزائی در کاهش جمعیت حشرات آفت دارند و به طور طبیعی برای ادامه زندگی و برقراری نسل خود وابستگی کامل به حشرات میزبان خود دارند بنابراین با حذف میزبان خود ادامه حیات می دهند. سمپاشی های بی رویه و غیر اختصاصی و غیر انتخابی باعث کاهش شدید جمعیت این حشرات مفید شده است. بعنوان مثال در کنترل شته های درختان میوه استفاده ازیک سم ارگانوفسفره که اثرات شدیدی بر روی تمام حشرات دارد کار درستی نمی باشد بلکه می توان با استفاده از یک سم سیستمیک غیر تماسی حشرات غیر هدف را مصون داشت. استفاده از روش حفاظت پارازیتوئیدها توسط ایجاد یک فضای گیاهی مناسب در گوشه ای از مزرعه یا باغ جهت استقرار آنها و تغذیه حشرات کامل آنها از گل ها و عدم سمپاشی منطقه مذکور می تواند تا حدی از تلفات آنها جلوگیری نماید.
در این صفحه تعداد 357 مقاله تخصصی درباره پارازیتوئید که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پارازیتوئید (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پارازیتوئید; Intercropping; Organic farming; Biological control of aphids; Broccoli; Alyssum; Vegetable production; Competition; Flowering; Beneficial insects; Hoverfly; Parasitoid
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پارازیتوئید; Nutritional ecology; Carbohydrate subsidy; Survival analysis; Feeding behavior; Stretch receptors; Psyttalia lounsburyi; Parasitoid; Bactrocera oleae;