آشنایی با موضوع

خرده فروشی (به انگلیسی: Retailing) مفهوم جدیدی نیست و فرهنگ خرده فروشی با شکل‌گیری نخستین بازارها در تاریخ بشر، همراه انسان بوده است. لغت Retailer از ریشه‌ی یک واژه‌ی کهن فرانسوی (Tailer) اقتباس شده است که در مورد خیاط‌هایی که پارچه‌های خود را خُرد و تکه تکه می‌کردند مورد استفاده قرار می‌گرفت ساده ترین تعریف خرده فروشی به صورت زیر است: هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف کننده نهایی (به جای فروش به کارخانه یا تامین کننده یا عمده فروش) خرده فروشی نامیده می‌شود. موارد زیر را می‌توانید به عنوان مثال های خرده فروشی در نظر بگیرید: فروش لباس یا خوراکی در مغازه ها و فروشگاه ها فروش کتاب یا روزنامه در کتابفروشی ها و دکه های روزنامه فروشی فروش لوازم خانگی و مبلمان خانگی در فروشگاه ها عرضه محصولات در مراکز خرید و شاپینگ مال‌ها عرضه خوراکی یا نوشیدنی در دستگاه‌های Vending (تحویل مکانیکی اتوماتیک) امروزه، گسترش تجارت الکترونیک و دسترس مردم به اینترنت باعث شده است که موج جدیدی از خرده فروشی هم در فضای آنلاین ایجاد شود. به خرده فروشی در فضای آنلاین، خرده فروشی الکترونیک یا E-Tailing گفته می‌شود. [درس مرتبط: معرفی و مرور کتاب عصر خرده فروش الکترونیکی ] در نهایت، با توجه به سبک های جدید خرده فروشی، می‌توان تعریف خرده فروشی را به صورت زیر در نظر گرفت: هر نوع فروش کالا یا خدمت به مصرف کننده نهایی، توسط تولیدکننده یا هر سازمان واسط، مستقل از نوع کالا یا خدمت (خوراکی، پوشاک، تندمصرف، بادوام، محتوای دیجیتال و …) و کانال عرضه (دیجیتال یا فیزیکی، انفرادی یا سازمان یافته) خرده فروشی نامیده می‌شود. توجه داشته باشید که با تعریف عمومی فوق، حتی بسیاری از قراردادهای چارتر را می‌توان به عنوان مصداقی از خرده فروشی در نظر گرفت. خرده فروشی در جهان در میان خرده فروشی های فیزیکی، می‌توان به Walmart (آمریکا)، Tesco (انگلیس) و Carrefour (فرانسه)‌ اشاره کرد. قطعاً بزرگترین خرده فروشی دیجیتال یا E-Tailer جهان، Amazon است. خرده فروشی در ایران در کشور ما نیز، خرده فروشی قدمتی چند هزار ساله دارد. چنانکه لغت بازار (Bazaar) که ما برای محل معامله مایحتاج روزمره به کار می‌بردیم، به زبان انگلیسی هم وارد شده است در حال حاضر، موج گسترش خرده فروشی در ایران، بیش از هر چیز، مراکز خرید (Shopping Malls) را در بر گرفته است و به صورت پیوسته در نقاط مختلف کشور، شاهد افتتاح مراکز خرید جدید هستیم. طی سالهای اخیر هم، مراکزی مانند فروشگاه های زنجیره ای شهروند و رفاه و مراکز خرید جدید مانند هایپراستار و پالادیوم و کوروش در تهران، نمونه‌های شناخته شده‌ی خرده فروشی در مقیاس بزرگ در کشور بوده‌ و هستند. در شکل دیجیتال، بزرگترین خرده فروشی کشور (E-Tailer) را قطعاً می‌توان دیجی کالا دانست.
در این صفحه تعداد 378 مقاله تخصصی درباره خرده فروشی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI ترجمه شده خرده فروشی
مقالات ISI خرده فروشی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.