آشنایی با موضوع

بامبو (به انگلیسی: Bamboo) که در زبان فارسی نی گفته می‌شود. گیاهی است چندساله از تیره گندمیان. بامبو درخت نیست بلکه علفی غول پیکر است. ساقه‌های نی در ردیفهای متراکم رشد می‌کند و می‌تواند تا ارتفاع ۴۰ متر (۱۳۰ پا) برسد. در دامنه کوه‌ها و تپه‌هایی‌ که‌ دارای رطوبت‌ 65 تا 90 درصد باشد روئیده یا کشت می‌شود. میزان رطوبت‌، حرارت‌ ‌موجود در منطقه و نوع خاک، تعیین‌کننده کیفیت و مرغوبیت بامبو است و هر چه‌ میزان‌ رطوبت‌ و حرارت‌ بیشترباشد، کیفیت محصول بهتر خواهد بود. این گیاه بومی کامرون در مناطق استوایی غرب آفریقا و نواحی کوچکی از آسیای جنوب شرقی است. این گیاهان در بوته های به هم فشرده رشد میکنند و ارتفاعی بالاتر از 1. 5 متر میتوانند داشته باشند. معمولا برگها به درازای 20 تا 25 سانتی متر و عرض تا 4 یا 5 سانتی متری به رنگ سبز تیره یا ابلق به صورت سبز و سفید یا سبز و زرد دیده میشوند. امروزه در جهان به عنوان گیاه تزئینی چینی معرفی و بازاریابی میشود ولی در واقع اینچنین نیست و این گیاه بومی اغلب نقاط آسیا نیست. گیاه بامبو که تاکنون بیش از 662 نوع آن شناخته شده دارای قطر و ضخامت های متفاوت است و در حال حاضر بهترین نوع بامبو در ژاپن، چین و به طورکلی کشورهای شرق آسیا و هند روئیده و کشت می شود. از چوب‌های بامبو در مصارف ساخت سازه‌های مدرن می‌توان استفاده کرد. به عنوان مصالح ساختمانی، بامبو به عنوان پوشش بام، سازه سقف و دیوار و عناصر باربر سازه ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از کشورهایی که در آن‌ها بامبو رشد می‌کند دارای نوع خاصی از روش‌های سنتی استفاده از بامبو هستند. یکی از عواملی که سبب شده است تا نگهداری بامبولاکی در خانه ها طرفداران بسیاری داشته باشد، سهولت پرورش و نگهداری آن است. ساقه های آن را در گلدانی با آب بدون کلر قرار دهید و اطراف ساقه ها را با دانه های لیکا (پوکه صنعتی) بپوشانید تا در درون گلدان به طور شکیل بایستد. خاصیت دانه های لیکا این است که به دلیل پخته شدن در دمای بالا، عاری از هرگونه آفت و بیماری می باشد و به علت متخلل بودن رطوبت را هم در خود نگه دارد. برای بالا و پایین نگه داشتن ساقه ها از دانه های لیکا به عنوان سطح اتکا و حایل استفاده نمایید. چنانچه به مسافرت می روید، یا اصولا فراموشکار هستید و یا به هر دلیلی چند روزی در خانه نیستید، دانه لیکا، به خاطر داشتن خلل و فرج، آب را به اندازه کافی در خود ذخیر کرده و رطوبت لازم را به گیاه می رساند. چنانچه از این گیاه مراقبت های ویژه ای، که در زیر به آنها اشاره خواهد شد، به عمل آید، ارتفاعش تا حدود یک متر خواهد رسید و چندین سال عمر خواهد کرد.
در این صفحه تعداد 302 مقاله تخصصی درباره بامبو که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI بامبو (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.