آشنایی با موضوع

واکنش بیگینلی Biginelli reaction یک واکنش چندجزئی در شیمی آلی است که طی آن از واکنش سه ماده اتیل استواستات ۱، یک آریل آلدهید(بنزآلدهید) ۲، و اوره، یک ۳٬۴-دی‌هیدروپیریمیدین-۲(۱اچ)-اون ۴ تشکیل می‌شود. واکنش بیگینلی اولین بار در سال 1893 توسط پیترو بیگینلی انجام شد. واکنش بیگینلی یکی از فرایندهای مهم برای تولید ترکیبات 4،3- دی هیدروپیریمیدینون است که این مواد در شیمی دارویی از ارزش بالایی برخوردارند. این واکنش به طور سنتی در حضور کاتالیزورهای اسیدی مختلف تحت شرایط همگن انجام شده است. در سال های اخیر تعدادی از کاتالیزورهای ناهمگن قابل بازیافت نیز برای انجام این واکنش بکار گرفته شده‌اند با این وجود سیستم های گزارش شده قبلی از مشکلات بازدهی پایین محصول، شرایط سخت واکنش و عدم بازیافت کاتالیزور رنج می برند. لذا طراحی و سنتز کاتالیزورهای جدید اسیدی با کارآیی بالا برای این واکنش یکی از موضوعات مهم در میان شیمیدانان است.
در این صفحه تعداد 175 مقاله تخصصی درباره واکنش بیگینلی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI واکنش بیگینلی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.