آشنایی با موضوع

بروسلا (به انگلیسی: Brucella) باکتری‌های گرم منفی، کوچک، هوازی و غیر متحرّکی هستند که فاقد پوشینه و هاگ، می‌باشند. این سرده باکتریها انگل داخل سلولی هستند. رشد آن‌ها کند است ولی در محیط کشت Brucella Broth در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و PH ۷٫۶ به نحو مطلوبی رشد می‌نمایند. گونه‌های بروسلا در محیط کشت جامد، معمولاً به صورت کلنی‌های صاف، شفاف، آبی متمایل به سفید تا کهربائی، رشد می‌کنند. البته رشد بروسلا کنیس و بروسلا اوویس، به صورت کلنی‌های خشن و گاهی موکوئیدی می‌باشد. بروسلا اولین بار توسط بروس در سال ۱۸۸۷ از طحال سربازان انگلیسی که در جزیره مالت مرده بودند، جدا شده است. بروسلا‌ها انگل‌های اجباری حیوانات و انسانها هستند که مشخصاً، به صورت داخل سلولی قرار می‌گیرند. بیماری ناشی از این باکتریها در انسان که بروسلوزیس (تب مالت، تب مواج و تب مدیترانه‌ای) نام دارد، با یک فاز باکتریمی حاد مشخص می‌شود که به دنبال آن یک مرحله مزمن ایجاد شده که می‌تواند سالهای متمادی طول کشیده و بافتهای زیادی (استخوان و غدد لنفاوی) را درگیر نماید. 6 گونه بروسلا وجود دارد. بروسلا آبورتوس(Brucella abortus) بیشتر در گاوها بیماریزاست؛ بروسلا کانیس (B. canis) سگ‌ها؛ بروسلا ملی‌تنسیس (B. melitensis) بز و گوسفند؛ بروسلا نئوتوما (B. neotoma) موش‌های جنگلی؛ بروسلا اویس (B. ovis) گوسفند و بروسلا سوئیس (B. suis) خوک، اسب، جوندگان و گوزن شمالی را آلوده می‌کند. بروسلاها کوکوباسیل‌های کوچک، غیرمتحرک، غالباً بدون اسپور، بدون کپسول (ولی در موارد نادر کپسول تکامل نیافته، در سویه‌هائی که تازه جدا شده مشاهده شده است)، میله‌ای شکل با ابعاد 7/0- 5/0 میکرومتر (عرض) و 5/1 – 6/0 میکرومتر (طول) که به بصورت منفرد و دوتایی از انتهای یکدیگر قرارگرفته‌اند و گاه در گروههای کوچک بصورت زنجیره‌های 4 تا 6 تایی از باکتریها هم دیده می‌شوند. بروسلا گرم منفی و غیر اسید فاست است و در کشت‌های کهنه انتهای باکتری پررنگ‌تر بوده و یا سلول باکتری رنگ‌پذیری نامنظم داشته و به صورت دو قطبی مشاهده می‌شوند.
در این صفحه تعداد 280 مقاله تخصصی درباره بروسلا که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI بروسلا (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بروسلا ; Brucella; rL7/L12; PLGA; Microparticle; Th1 response; IFN-γ; PLGA; poly lactic-co-glycolic acid; FDA; Food and Drug Administration; APC; antigen presenting cells; CMI; cell mediated immunity; ELISPOT; enzyme linked immuno spot; CFU; colony forming units;
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بروسلا ; PLGA; poly lactic-co-glycolic acid; FDA; food and drug administration; APCs; antigen presenting cells; CMI; cell mediated immunity; CFU; colony forming units; TSA; tryptic soya agar; NPs; nanoparticles; DLS; differential light spectroscopy; PLGA; nanopart
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: بروسلا ; BmMTAN; Brucella melitensis MTAN; INT; 2-(4-iodophenyl)-3-(4-nitrophenyl)-5-phenyltetrazolium chloride; MTA; 5′-methylthioadenosine; MTAN; MTA/SAH nucleosidase; NP-1; nucleoside phosphorylase-1; PDB; Protein Data Bank; PEG; polyethylene glycol; r.m.s.d.