آشنایی با موضوع

پنتا کلروفنل (PCP) ماده ای بسیار سمی است. این ترکیب فنلی، آبگریز و مقاوم به تجزیه بیولوژیکی بوده و استفاده نامناسب از آن، موجب به وجود آمدن الودگی های جدی در خاک و آب های زیرزمینی می شود. پنتا کلروفنل یکی از مشتقات خانواده فنل است که در دسته الاینده های دارای اولویت طبقه بندی شده اند و به مقدار زیاد در ساخت بیوساید، نگهدارنده چوب و ترکیبات علف کش استفاده می شود که وجود آنها در آب و فاضلاب باعث مشکلات بهداشتتی و محیط زیستی فراوانی می شود. سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا مقدارMCL برای PCP در آب آشامیدنی را 0/001mg/l و مقدار MCLG برای آن را صفر در نظر گرفته است. با توجه به موارد فوق لزوم حذف PCP از آب و فاضلاب بیشتر اهمیت پیدا می کند.
در این صفحه تعداد 181 مقاله تخصصی درباره پنتا کلروفنل که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI پنتا کلروفنل (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: پنتا کلروفنل; Pentachlorophenol; 2,4,6-Trichlorophenol; Municipal solid waste anaerobic digestion; Headspace solid-phase microextraction; Gas chromatography-isotopic mass spectrometry; 13C NMR Spectroscopy