آشنایی با موضوع

سنسور فشار یک دستگاه برای اندازه گیری فشار گازها و یا مایعات است. سنسور فشار معمولا به عنوان یک مبدل عمل کرده و سیگنالی به عنوان ساختاری از فشار تحمیل شده به وجود می آورد. سنسورهای فشار برای کنترل و نظارت بر هزاران برنامه روزمره استفاده می شوند. سنسور فشار نیز می تواند به طور غیر مستقیم اندازه گیری متغیرهای دیگر مانند مایع/جریان گاز، سرعت، سطح آب، و ارتفاع را انجام دهد. سنسور فشار به صورت متناوب می تواند به نام مبدل فشار، فرستنده فشار، فشار و شاخص ها، فشار سنج، میان نام های دیگر به کار برده شود. انواع سنسور: 1- سنسورهای فشار سلیکونی: غیر محصور شده برای گازها و مایعات رقیق، مایعات غیر خورنده با غشائی از جنس استیل ضد زنگ برای کاربردهای صنعتی استاندارد. 2- سنسورهای فشار فیلم نازک استیل ضد زنگ: برای کاربردهای هیدرولیکی و فشار دینامیکی بالا. 3- سنسورهای فشار سرامیکی لایه ضخیم: برای سیالهای خورنده. 4- سنسورهای فشار سرامیکی خازنی: برای محیط های خورنده و بازه بسیار کوچک اندازه گیری. سنسورهای فشار کاربردهای زیادی دارند از جمله: 1- اندازه‌گیری فشار: این کاربرد، کاربرد مستقیم سنسورهای فشار است که در مواردی از جمله تجهیزات هواشناسی، هواپیما، اتومبیل و سایر وسایلی که در آن‌ها فشار کارایی دارد به کار می‌رود. 2- اندازه‌گیری ارتفاع از سطح دریا: کاربرد آن در هواپیما، موشک، ماهواره، بالن‌های هواشناسی و غیره می‌باشد. در تمامی این کاربردها از رابطه بین تغییرات فشار با ارتفاع نسبت به سطح دریا استفاده می‌شود. 3- اندازه‌گیری جریان: می‌توان با کمک اثر ونتوری و رابطه اش با فشار، جریا ن را اندازه گرفت. اختلاف فشار بین دو بخش یک تیوب نتوری (با قطرهای دهانه مختلف) اندازه‌گیری می‌شود. این اختلاف فشار، با سرعت جریان گذرنده از تیوب رابطه مستقیم دارد. از آنجا که این اختلاف فشار نسبتاً کوچک است از سنسور فشار با بازه کم استفاده می‌شود. 4- اندازه‌گیری ارتفاع / عمق: می‌توان از سنسور فشار برای اندازه‌گیری ارتفاع سطح مایع استفاده کرد. معمولاً از این تکنیک برای اندازه‌گیری مکان جسم غوطه ور در آب (مانند غواص‌ها، زیر دریایی‌ها) یا ارتفاع سطح مایع درون یک مخزن (مانند مایع داخل برج آب) استفاده می شود.
در این صفحه تعداد 269 مقاله تخصصی درباره سنسور فشار که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI سنسور فشار (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.