آشنایی با موضوع

علف هرز (گیاه ناخواسته صحیح است) به گروهی از گیاهان که می‌توانند در حد بالایی از لحاظ کمی و کیفی به محصولات سالانه و دایمی در یک سال خسارت بزنند گفته می‌شود. به بیان دیگر علف هرز گیاهی است که ناخواسته در زمین‌های کشاورزی رشد می‌کند و با رقابت با گیاه اصلی به کمیت و کیفیت آن آسیب می‌زند. برخی از علفهای هرز تولید بذر می کنند، آنها معمولاً یکساله اند و ریشه های نازک دارند. برخی از علفهای هرز یکساله در تابستان و بعضی در بهار، گل و بذر می دهند. علفهای هرز دوساله هم وجود دارند، مثلاً هویجک گیاهی است دوساله که در سال دوم به گل می نشیند. مبارزه با علفهای هرز بذری، چندان مشکل نیست؛ فقط باید با روش صحیح آشنایی داشته باشیم. بعضی از علفهای هرز به وسیله پاجوش یا ساقهای زیر زمینی تکثیر می شوند که خارج نمودن آنها از باغچه کمی مشکل بوده و حوصله زیادی می خواهد. کنترل علفهای هرز: کنترل علف های هرز یکی از اهداف مدیریت خاک و تدابیر زراعی در مواظبت از درختان میوه می باشد. زیرا مبارزه با علف های هرز می تواند ساختمان خاک را حفظ نموده و توسط گیاهان پوششی موجب حاصلخیرزی خاک جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل آفات امراض درختان میوه گردد البته در مناطق دیم معمولاً از گیاهان پوششی نمی شود. زیرا گیاهان پوششی برای دریافت آب و مواد غذایی با درختان میوه رقابت می کنند و گیاهان پوششی معمولا از تیره بقولات نظیر شبدر و یونجه انتخاب می شوند که موجب تقویت ازت خاک می گردند. روش های کنترل علف های هرز می تواند به صورت مکانیکی، بیولوژیکی و شیمیایی باشد.
در این صفحه تعداد 314 مقاله تخصصی درباره علف هرز که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI علف هرز (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: علف هرز; KPS, kernels per spike; KW, kernel weight; PNW, Inland Pacific Northwest of the United States; SPU, spikes per unit area; SF, summer fallow; WW, winter wheatWinter wheat; Summer fallow; Wide row spacing; Conservation farming; Grain yield components; Weeds