آشنایی با موضوع

فیلم های خوراکی Edible film یک لایه نازک از مواد خوراکی هستند که روی سطح مواد غذایی قرار گرفته و به عنوان محافظ آنها عمل میکنند. این فیلم ها ظاهری شبیه یک روکش دارند و می توانند با دربرگرفتن برخی مواد همچون ویتامین ها، آنتی اکسیدانها، رنگ هاو آروما به مخلوط ماده غذایی اضافه شوند. امروزه استفاده از فیلم ها و پوشش های خوراکی به دلیل دارا بودن مواد طبیعی و عدم ایجاد آلودگی های زیست محیطی در حال افزایش است. پوشش های خوراکی لایه های نازکی از مواد خوراکی اند که برای افزایش کیفیت و زمان ماندگاری میوه ها و سبزی ها به کار گرفته می شوند. استفاده از پوشش ها و فیلم های خوراکی برای میوه ها و سبزی ها می تواند موجب به تأخیر انداختن کاهش آب، از دست رفتن ترکیبات معطر و کاهش تنفس، تغییرات رنگ و بهبود ظاهر محصول گردیده و به طور کلی باعث افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت محصولات تازه شود. با افزایش ماندگاری پس از برداشت، می توان فواصل حمل و نقل از محل برداشت تا محل عرضه را افزایش داده و مدت زمان انبارداری و عرضه را نیز توسعه داد. استفاده از فیلم های خوراکی در بسته بندی مواد غذایی، مستلزم آن است که فیلم ها خواص کاربردی(خواص مکانیکی، بازدارندگی در برابر گازها، رطوبت و حرارتی) مطلوبی داشته باشند. در تولید فیلم های خوراکی عمدتاً از پروتئین ها و پلی ساکارید ها، به دلیل توانایی آن ها در ایجاد شبکه پیوسته پلیمری استفاده می شود. ماهیت آبدوستی(هیدروفیل) فیلم های تولید شده از پروتئین ها و پلی ساکاریدها باعث می شود که این قبیل فیلم ها نه تنها خاصیت بازدارندگی ضعیفی در برابر رطوبت داشته باشند بلکه به دلیل جذب آب و افزایش تحرک زنجیرهای پلیمری، نفوذپذیری نسبت به اکسیژن و دی اکسید کربن را نیز افزایش دهند. جهت غلبه بر این مشکل، در فیلم ها می توان از روش هایی مثل: استفاده از فیلم های مرکب و نانوکامپوزیت ها، بهینه سازی شرایط تولید فیلم ها و اصلاح ساختار بیوپلیمرها استفاده کرد.
در این صفحه تعداد 225 مقاله تخصصی درباره فیلم های خوراکی که در نشریه های معتبر علمی و پایگاه ساینس دایرکت (Science Direct) منتشر شده، نمایش داده شده است. برخی از این مقالات، پیش تر به زبان فارسی ترجمه شده اند که با مراجعه به هر یک از آنها، می توانید متن کامل مقاله انگلیسی همراه با ترجمه فارسی آن را دریافت فرمایید.
در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده باشد، مترجمان با تجربه ما آمادگی دارند آن را در اسرع وقت برای شما ترجمه نمایند.
مقالات ISI فیلم های خوراکی (ترجمه نشده)
مقالات زیر هنوز به فارسی ترجمه نشده اند.
در صورتی که به ترجمه آماده هر یک از مقالات زیر نیاز داشته باشید، می توانید سفارش دهید تا مترجمان با تجربه این مجموعه در اسرع وقت آن را برای شما ترجمه نمایند.
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فیلم های خوراکی; Chitosan; Quinoa protein; Nanoparticles; Edible films; Food packaging; CNPs; Chitosan Nanoparticles; CTNPs; Chitosan Timol Nanoparticles; CQF; Chitosan Quinoa Films; CQOF; Chitosan Quinoa Oil Films; CQTF; Chitosan Quinoa Timol Films (with nanoparticles);
Elsevier - ScienceDirect - الزویر - ساینس دایرکت
Keywords: فیلم های خوراکی; Lemongrass essential oil; Encapsulation; Prolonged release; Alginate; Edible films; Escherichia coli; Botrytis cinerea; Antimicrobial active films;